SEO lokalne a branża oświetlenia - dotrzyj do klientów w okolicy!
Masz sklep z oświetleniem? A może oferujesz lampy, żyrandole i plafony? Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów w pobliżu? W takim razie dowiedz się, czym jest lokalne SEO. W naszym artykule przybliżamy, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. Co warto o tym wiedzieć? Poznaj korzyści z posiadania wizytówki w Google Moja Firma!
Lokalne SEO a branża oświetlenia – praktyczne informacje
Lokalne SEO pozwala zwiększyć widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce na dane zapytania. Wiąże się to z konkretną lokalizacją, a zatem:
miastem,
regionem,
dzielnicą.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce pozwala znaleźć przez internautów szybko Twoją firmową stronę internetową. W ten sposób łatwiej będzie im znaleźć Twoją usługę czy produkty w pobliżu. Znalezienie specjalisty od oświetlenia w danej miejscowości jest proste. Wprowadź w wyszukiwarkę następujące hasła:
oświetlenie Białystok,
lampy Kraków,
żyrandole Warszawa.
Czy wiesz, że wprowadzenie frazy z lokalizacją nie zawsze jest wymagane? Zwykle to Google wskazuje internautom oferty czy usługi w pobliżu. Co to oznacza? Że użytkownik Internetu z Warszawy wpisze w wyszukiwarkę hasło „oświetlenie”. Wtedy dzięki znajomości jego lokalizacji Google wskaże wyniki dla wszystkich firm, które działają w pobliżu. Jest to spore udogodnienie.
Reklama usług lub produktów w Internecie może przybierać różne formy. Są to najczęściej:
strona internetowa Twojego biznesu,
firmowy blog z artykułami,
obecność w Social Mediach.
Branża oświetlenia a lokalna optymalizacja
Optymalizacja strony WWW Twojego biznesu umożliwi zbudowanie lokalnej widoczności. Dlatego musi obejmować takie dane jak:
nazwa firmy,
dane kontaktowe,
godziny pracy.
Najlepiej, aby dane te znajdowały się w zakładce „Kontakt”. Ułatwi to znacznie dotarcie do tych informacji internautom. Dane kontaktowe w stopce związane są z widocznością tych informacji na podstronach. Jest to bardzo ważne – w ten sposób roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją Twój serwis. Wskazówka: Oznacz dane kontaktowe danymi strukturalnymi, a więc schema.org, czyli Microdata. Są to mikrodane, które można dodać do kodu HTML na stronie WWW.
Użyj przy tym fraz z lokalizacją na przykład:
miasto – oświetlenie w Warszawie,
dzielnica – lampy na Mokotowie,
region – sklep z lampami w lubuskim.
Informacje dotyczące lokalizacji powinny się znaleźć w tagach title czy nagłówkach (H1, H2). Dobrze, aby znajdowały się w treści strony WWW. Ważne, aby frazy występowały w naturalnych formach. Dlatego zamiast „sklep z oświetleniem Warszawa” wpisz „sklep z oświetleniem w Warszawie”. Long taile, czyli frazy z długim ogonem, a więc przykładowo „sklep z oświetleniem samochodowym w Kielcach” także mogą być przydatne.
Lokalne SEO – jak jeszcze poprawić wizerunek witryny w sieci?
Poprawa wizerunku firmowej strony WWW jest możliwa. Pomoże w tym ciekawy content na stronie internetowej. Są to treści w formie artykułów poradnikowych. Publikacje powinny bazować na zasadzie „E-A-T”. Opierają się one na:
wiedzy,
autorytecie,
wiarygodności,
zaufaniu.
Dobrze, aby teksty zawierały frazy kluczowe z danym regionem.
Pozycjonowanie stron WWW – inne przydatne opcje
Proponujesz oświetlenie w różnych miastach? W takim razie zleć stworzenie landing pages. Są to strony docelowe, które składają się z interesujących treści. Adresowane są do klientów danego miasta czy dzielnicy. Nie można przy tym zapomnieć o danych kontaktowych. W dodatku przydadzą się:
opcja dodawania ocen i opinii przez użytkowników Internetu,
zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,
linkowanie między podstronami.
Optymalizacja konwersji jest równie istotna. Sprowadza się do wysłania wiadomości e-mail czy wypełnienia formularza. Responsywność, bezpieczeństwo strony WWW czy przekierowania to dalsze kroki, które mają na celu optymalizację techniczną serwisu.
Dlaczego warto się zdecydować na Google Moja Firma?
Kluczowym elementem pozycjonowania jest bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. W ten sposób promuje się lokalne przedsiębiorstwa. Warto wiedzieć, że informacje na temat firmy pojawiają się na mapach Google czy w wyszukiwarce. Google My Business to dobre rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm z oświetleniem.
Do głównych korzyści z GMB należy opcja oceny. Jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiadać na oceny internautów. Dodatkowo będziesz mógł zbudować zaufanie wśród użytkowników sieci i zapewnisz wygodny dostęp do informacji o przedsiębiorstwie. Kontakt z klientami będzie jeszcze prostszy! Dotrzesz także do statystyk. Będziesz mógł nadzorować działania internautów czy docierać do informacji, jak firma została znaleziona.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są najważniejsze zalety lokalnego SEO? Podsumowanie
Jak można przeczytać w raporcie Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów dokonuje zamówienia na produkty czy usługi w Internecie. W związku z tym warto pomyśleć nad wprowadzeniem lokalnego SEO. Pozwala to dotrzeć firmie do większej liczby klientów. Przez odpowiednie działania z zakresu SEO:
poprawisz pozycję Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,
zaoszczędzisz czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,
dotrzesz do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów, jak wynika z raportu Gemius.
Lokalne frazy związane są z mniejszą konkurencyjnością od ogólnych słów kluczowych.
Oferujesz lampy i systemy oświetleniowe? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO. Docieraj z ofertą do nowych klientów w pobliżu!
Źródło: Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana